Produkt sa rodí otázkami, no ožíva vďaka otcovskej starostlivosti.

Produktový vlastník je dnes jedna z najžiadanejších rolí. Táto kľúčová rola nezabezpečuje len úspech agilného tímu, ale predovšetkým úspech produktu a firmy.

Chcete sa dozvedieť ako viesť vývoj produktu s uplatnením agilných princípov zahŕňajúcich zákazníka do procesu vývoja a potom ho aj riadiť?

Naučte sa techniky pre stanovenie priorít vlastností, vplyv rizika na prioritu a ako sledovať vytvorenú hodnotu.

Okrem tímovej práce priblížime aj spôsob vývoja produktu, ktorý je súčasťou širšieho produktového portfólia. Predstavíme techniky ako by vlastníci mali koordinovane vytvárať produkty začlenené v portfóliu.

Pre koho?

Produktový a projektový manažment, stredný manažment,  requirement  engineers a business analytici.

Kurz dopĺňa kurz Certified Product Owner o praktické skúsenosti z vývoja produktov, ktoré v kurze spoznáte prakticky prostredníctvom simulácií.

Ciele

  • Naučiť sa základy adaptívneho iteratívneho vývoja produktov.
  • Spoznať miesto produktového vlastníka v agilnom tíme.
  • Naučiť sa zmapovať okolie produktu v B2B aj v B2C.
  • Produktový plán (roadmap) agilne.
  • Tvorba produktového backlogu, eposy a biznisové témy pomocou inovatívnych hier.
  • User story, písanie správnych user stories.
  • Naučiť sa aplikovať Lean Startup a Minimum Viable Product prístupy.
  • Ako sa zapojiť ako produktový vlastník do priebežného procesu vývoja.
  • Odhad dodania verzie.
  • Agilné metriky a ich porozumenie.
  • Koordinácia prípravy produktu s ďalšími produktovými vlastníkmi.

Poznatky sú prednesené vo forme praktických príkladov, príbehov a skúseností z implementácie Scrumu v rôznych spoločnostiach.

Naše školenia sú jedinečné agilnými hrami, ktoré účastníci môžu neskôr aplikovať vo vlastných organizáciach pre zrýchlenie adaptácie na Agile.

Okrem kurzu získate

  • online mentoring 1 hodinu počas prvého mesiaca po absolvovaní kurzu,
  • certifikát o absolvovaní kurzu,
  • prístup k prezentácii v elektronickej forme.

Agenda

  • Základy adaptívneho iteratívneho vývoja produktov,
  • princípy metódy riadenia Scrum,
  • prácu produktového vlastníka,
  • release planning,
  • koncept user stories a ako ich správne písať,
  • organizácia produktového backlogu (epics, themes), pamäťové mapy,
  • user stories mapping,
  • Value Proposition Canvas pre popis používateľov, identifikáciu ich problémov a potrieb,
  • Empathy Mapping,
  • Personas,
  • business hodnota,
  • riziko v agilnom projekte,
  • Kano model,
  • rýchlosť tímu a jej vplyv na odhad dokončenia prác,
  • vyhodnotenie stavu produktu,
  • metriky agilného produktu,
  • inovačné hry pre rýchle získanie požiadaviek a ich priorít od vašich zákazníkov,
  • riadenie produktového portfólia,
  • tím produktových vlastníkov,
  • škálovanie produktového backlogu.

Toto školenie odporúčame klientom robiť inhouse, teda priamo s tímami, ktoré potrebujete zaškoliť. Počas školenia sa zvyčajne rozvinie debata o spôsobe implementácie Agile a jej úskaliach.

V prípade, že je vás málo, školenie môžeme spraviť aj online prostredníctvom Skype, GoTo Meeting, resp. Google Hangout. V takomto prípade odporúčame kvôli interakcii max. 4 ľudí na tréningu.

Meno a priezvisko (*)

Email (*)

Spoločnosť (*)

Preferovaná forma (*)

Poznámka

Pre inhouse kurz budeme potrebovať:

  • miestnosť dostatočne veľkú pre daný počet ľudí,
  • počet stolov = počet ľudí / 5 ,
  • projektor,
  • flipchart, 1 rolku flipchartového papiera a fixy, 4 farby,
  • blok A4 papierov,
  • 2 balíčky post-its štandardnej veľkost, žlté,
  • perá.

Odporúčané rozloženie stolov

Pre efektívny tréning odporúčame nasledujúce varianty rozloženia stolov v školiacej miestnosti. V prípade, že stoly nemôžete usporiadať, prispôsobíme sa situácii.

 

Slide111-300x225   Slide4-300x225   Slide12-300x225

Občerstvenie

ScrumDesk zabezpečuje občerstvenie iba v prípade verejných školení. V prípade inhouse tréningov odporúčame zabezpečiť účastníkom vodu, resp. občerstvenie podľa zvyklostí firmy.