web analytics

Počuli ste o hre Rýchly čln? Hru Speed boat spropagoval Luke Hohmann v svojej knihe Innovation Games.

Jej princíp je jednoduchý:

  1. Tím nakreslí loď, ktorá sa plaví dopredu.
  2. Lodi dajú názov či už podľa projektu, produktu alebo tímu.
  3. Pri tejto plavbe  loď brzdia kotvy, ktoré sú v rôznej hĺbke. Tie predstavujú problémy. Čím hlbšie tým väčšie problémy.
  4. A v pohybe jej pomáhajú motory, ktoré sú rôzne silné. Motory predstavujú motivácie. 

Uvedomenie si čo tím brzdí a čo poháňa je jednou z najdôležitejších častí prípravy tímu na zavedenie Agile.

O kotvách

Už neraz sa nám stalo, že hra dokázala identifikovať aj problémy, ktoré členovia tímu ani nevyťahovali na svetlo, pretože podľa nich by to aj tak neprispelo k ich riešeniu. No z nejakého zvláštneho dôvodu sa bez zaváhania problém objaví na obrázku ako kotva. Asi je to dané odosobnením, ktoré predsa len vzniká pri kreslení objektu zhmotňujúceho problém.

V následnej debate sa ukáže, že problém je iba osobným problémom jedného človeka, nie celého tímu. Alebo  naopak, zrazu viacerí členovia tímu zistia, že majú rovnaké postrehy, no nevedeli o tom. A problémy tak začínajú či už miznúť, alebo naopak, naberať na dôležitosti,

O motoroch

Iba máloktoré tímy sa však sústredia na motory. A práve tie sú dôležitejšie než problémy. Problémov, teda kotiev, je mnoho a neustále pribúdajú. No motivácia sa hľadá ťažko. A predovšetkým spoločná motivácia tímu. A preto každý nájdený motor je vzácny.

Jeden CEO mi raz povedal zaujímavý postreh: „Viete, ja si cením nielen motory, ale aj plachtu. Nedáva možno takú rýchlosť, ale je tichá a pohodová. A u nás sa pohoda cení.“

A odvtedy podľa mňa každá loď musí mať aj plachtu pohody…

 

 

By | 2016-02-04T22:18:24+00:00 júl 25th, 2013|Články|0 Comments

About the Author:

Pomáham aplikovať agilné princípy v praxi a prispôsobiť ich realite firmy a jej biznisu. Som product ownerom ScrumDesku, nástroja pre agilný projektový manažment, scrumdesk.com

Pridajte názor