Och, už opäť ten skvelý nápad. %%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%. Ako vravel pán Satinský: „šľakmaidetrafiť“. Že vraj feature je done na 79%. Zatlieskajte si, pekné čislo. Krajšie ako 78. MasturpercentobáciaAle čo má z toho Jeffo, áno, ten používateľ?

Tím: „Jooooooooj, no teraz nič, až o 3 týždne keď bude release.“

Product owner: „Hmm, a čo keby ste tým pádom nemali z toho nič aj vy? Normálna ZERO|NULL|NIL|NIČEGO na výplate?

Tím: „Ti preskakuje? To akože nám nezaplatíš za čas, ktorý sme na to odmakali? Veď sme makali jak šrouby.“

Product owner: „Tak skúste to klientovi predať a nezabudnite mu pripomenúť nech zaplatí. A že zvyšok dostane o 3 týždne. A btw, už vieme, že nestihneme, že?“

Ako by ste sa cítili keby vám tak opravovali auto? Zaplať teraz, ale jazdiť nemôžeš. Počkaj tri týždne. Chceli by ste to?

Že nedá sa

Tak nabudúce normálna binárna logika ako vás to učili v škole. 0.1. true. false. .TRUE. .FALSE. Done, not done. Že sa to nedá? Prečo? Hej hej, rozumiem.

Lebo je to veľká požiadavka.

Lebo čakáme na iných.

Lebo to nie je možné teraz nasadiť.

Lebo sa to nedá commitnut, keďže iná vec tam nie je dokončená.

Lebo nemáme integráciu.

Lebo to treba ešte trošku upraviť.

Lebo, lebo, lebo.

Už ste skončili? Tak a teraz presne body vyššie začnite odstraňovať. ASAP.  Stačí chcieť.

Svet na agile strane brehu

Sa mi radí, že? Hej, áno, j0, 是的, да, si, oui, yes, sim,نعم, yebo. Prešli sme si týmto aj my v ScrumDesku pri vlastných produktoch.

A ako teda može vyzerať svet na druhej strane?

  1. Product owner rozseká požiadavky na menšie ešte pred planningom. Su veľké na max. 3-5 dní se vším všudy.
  2. UX je pripravené ešte pred plánovaním. PO a UX si nadbehli…
  3. PO pripravil aj akceptačné kritériá s možnosťami Must, Should, Could z pohľadu používateľov.
  4. Spolu s tímom prešiel požiadavky a akceptačné kritériá.
  5. Tím odhadol user sotries v story pointoch.
  6. Rozdelil user stories (ak bolo potrebné) tak, aby sa dali stihnúť a zároveň mali zmysel.
  7. Tím robí branches ako podľa knižky ku gitu.
  8. A keďže stories sú malé, často merguje.
  9. Produkt owner priebežne a často akceptuje. U nás napr. skoro denne.
  10. Produkt je integrovaný a nasadzovaný dennodenne, kontinuálne. Aspoň na testing stage.

A teraz, ak je niečo tak malé, tak zbytočne vyhodnocovať percentá, stráca to zmysel samo a prirodzene. Stačí povedať či funguje, alebo nie. A potom už len nasadiť, možno aj predať a možno aj zarobiť. Na tie ďalšie požiadavky.
finish line

 

Čo sa ešte treba doučiť? Nabudúce sa pozrieme na User stories, splitting, story points, velocity, správnu štruktúru gitu, akceptáciu.

Zopár ďalších ozubených koliesok a šlapete.

 

P.S. percentá okamžite zmažte. Priznajte si farbu. Done, nedone?
P.S.2. Fakt! Forget per cents. Welcome Done.