Nespokojný klient, neskorý začiatok vývojových prác, neustále prerábanie už dodaného produktu, vysoká chybovosť, veľmi dlhá implementácia, frustrovaní vývojári?

Toto sú najčastejšie symptómy zle pripravených požiadaviek. Iteratívny a inkrementálny vývoj prinášajú so sebou potrebu naučiť sa vhodne štruktúrovať požiadavky, priebežne ich spodrobňovať tak neskoro ako sa dá a zároveň ich pripraviť veľmi dobre tak, aby vývoj trval čo najkratšie a bol čo najviac presný.

Tlak na produktových vlastníkov je enormný. User story formát, ktorý prináša agile, je veľmi vhodným pre jeho prepojenie biznisového kontextu s detailami potrebnými pre implementáciu. Produktoví vlastníci vám však potvrdia, že jeho výhody sa dajú dosiahnuť po dlhšej krivke učenia a omylov. S pomocou mentorov to ide jednoduchšie, no koľko je mentorov, ktorí majú za sebou aj vývoj skutočného produktu v praxi?

V ScrumDesku tvoríme produkty už 10 rokov. Za toto obdobie sme sa naučili cítiť kde user story formát má zmysel používať a kde nie. Naučili sme sa ako ho aplikovať v rôznych odvetviach. Ako správne spodrobniť požiadavky.

V tomto kurze sa dozviete na skutočných požiadavkych princípy ako napísať správnu požiadavku pripravenú na agilný vývoj.

Máte záujem o kurz?

Pre koho

Product owner, business analytik, SW analytik, architekt, projektový manažér, scrum master

Ciele

Počas školenia vás naučíme:

  • Čo je potrebné vedieť pred písaním požiadaviek,
  • ako zmapovať business,
  • ako identifikovať používateľov, ich potreby a problémy,
  • ako organizovať viacúrovňový backlog produktu s pomocou epikov a features,
  • formát user story,
  • ako na akceptačné kritériá,
  • X spôsobov delenia user story na menšiu (story splitting),
  • vaše požiadavky a ich real time transfromácia na user stories.

Agenda, 1 deň  (9:00-16:30)

  • Value Proposition Canvas, identifikácia používateľov a ich problémov,
  • Personas, ako sa vžiť do používateľa,
  • organizácia komplexného backlogu,
  • Epiky, features, themes,
  • user story formát,
  • akceptačné kritériá,
  • vaše reálne príklady a ich transformácia na user stories,
  • Story splitting – získajte cit pre delenie požiadaviek na menšie.
  • User story formát pre všetko? Kedy ho použiť a kedy nie.
  • Najčastejšie chyby pri písaní požiadaviek.
  • {Q}-{A}=0, otázky a odpovede.