web analytics

Prečo robiť hneď je horšie než zlé.

Gumkáči boli pod brutálnym tlakom. Z každej strany sa to na nich hrnulo. Veľa projektov, kopa úloh, množstvo chýb, všetci dookola dôležití, hardvér v pytli, nefunkčný, chybový. K tomu chybné jadro, nové verzie v kuse, navyše padajúce. A k tomu manažment žiadajúci ich prísť cez víkend, makať viac. Na slučku.

Na stand-up to bola poriadna skepsa. Ľudia si prebrali stav a ja som sa začal pozerať po ich miestnosti.

Kopec vytlačených dokumentov na stoloch. Kanban tabuľa v zlom stave. Neprehľadná, karty kade tade. Na tabuli za papierikom nejaké staré nápisy. Tabuľka výsledkov nejakého tímového športového zápasu. K tomu nejaký ‘avatar’. Hore nejaký pokus o čiaru znázorňujúcu timeline so zmazaným koncom a časťou stredu. Scénka sa stala ešte zábavnejšou keď Gumkáči si začali hľadať papieriky na tabuli o ktorých práve rozprávali. Ani netušili kde sú. A medzitým ostatní ťažko vzdychali pozerajúc na hodinky.

Čo si myslíte o vaše transparentnosti? Páni, ako viete na čom makať? Hej, šéfe, kde je tvoja časť?

Odpoveď prišla rýchlo. Veď predsa tu, na tabuli.Na tej plnej bordelu 😂.

My vieme svoje

Tak si to povedzme na rovinu. Nemáte žiadnu transparentnosť. Iba papieriky na stene. Netušíte, nikto z vás, čo kto robí. Ani len sám nevieš kde je tvoja kartička s úlohou. Ty si dokonca poznamenal, že ‘tá tvoja ani nie je na tabuli’. A Ty zas, že nevieš na čom budeš dnes makať. Čo s tým? Oči sa pregúľali o 360 až 620 stupňov. Takých múdrych už tu bolo…

Ked je kríza

Recept je pritom jednoduchý. Čím väčšia kríza, tým viac plánovania. Čo robia generáli a ich štáb počas bitky vo vojne? Všimli ste si niekedy dokumenty z riadiaceho centra RAF počas bitky o Britániu? Ako to tam vyzeralo?

Plánujú.  Neustále. Nad mapou zviditeľňujúcou aktuálnu situáciu. S rôznymi detailami. Od perutí k lietadlám. Prispôsobujú postup aktuálnej situácii. Stav jednotiek na prehľadnej tabuli.

A čo to má spoločné s našimi Gumkáčami? Krízu.

Ako makať v kríze?

Eisenhower raz skonštatoval:

Plány sú nanič. Plánovanie je všetko.

Ako na to?

  1. Transparentne. Viac očí viac vidí.
  2. Všetci v tíme mať na očiach časový harmonogram. Míľniky. Časovú os s vyznačenymi dátumami relesov, šprintovať, dodávok, stretnutí s klientom. Zodpovední sú projektový manažér, software delivery managers product manager, product owner, alebo pod.
  3. Release plán 3 sprintov. Zoradené karty na najbližších x týždňov. Tento rad detailizuje produktový vlastník, architekt, projektový manažér a UX.
  4. Sprint backlog ako kanban tabuľa. Zodpovedný tím. Nie Scrum master.
  5. Miesto pre zaevidovanie zmien, ktorými sa má zaoberať PO.
  6. Ak treba, plánovať okamžite. Rozobrať na drobné, dať PO odhad, ten nech rozhodne či to bude v aktuálnom šprinte, release, alebo vôbec.
  7. Urgentné nie je vždy dôležité. Len máme taký pocit.
  8. Nie. Nie. Nie. Odkladať, posúvať, zjednodušovať.
  9. Pravidelný preplannig. Ak treba tak aj každý týždeň. 1 hoďka je dosť.
  10. Merať vašu priepustnosť, rýchlosť. Koľko akých typov požiadaviek a v akom rozsahu viete dokončiť za týždeň.
  11. Komunikovať, komunikovať, komunikovať. A potom ešte raz a raz a raz. S manažmentom, klientmi, tímom.

V kríze je často a pravidelne plánovať viac ako okamžite spraviť.

By | 2017-08-04T20:56:44+00:00 jún 1st, 2017|Články|0 Comments

About the Author:

Pomáham aplikovať agilné princípy v praxi a prispôsobiť ich realite firmy a jej biznisu. Som product ownerom ScrumDesku, nástroja pre agilný projektový manažment, scrumdesk.com

Pridajte názor