V dnešnom globálnom svete sa vývoj požiadaviek ťažko predvída. Technológie sa menia častejšie ako v minulosti. Používatelia sa sťažujú na produkty, ktoré neriešia ich potreby alebo kvalita nie je postačujúca. Zákazníci preto nie sú s produktmi spokojní a snažia sa ich zmeniť ďalšími požiadavkami.
Výsledok je dostupný po viac ako 6 – 12 mesiacoch, no konkurencia je rýchlejšia. Tímy motivujú viac peniaze a nie výsledný produkt a spokojnosť zákazníka.
Pozorujete u vás podobné indikátory? Ako však dosiahnuť úspech aj v prípade vyššie uvedených problémov? Ich riešením môžu byť agilné prístupy.
Benefity Agile
Podľa prieskumu spoločnosti VersionOne z roku 2013 sa respondenti rozhodli pre Agile z týchto dôvodov:
- 95% očakáva rýchlejšie dodanie produktu na trh,
- 97% respondentov predpokladá lepšie prispôsobenie sa neustálym zmenám na trhu,
- 89% hľadá spôsob ako zblížiť biznis a IT,
- 96% potrebuje zvýšiť produktivitu,
- 93% hľadá ako zvýšiť kvalitu produktu,
- a až 90% potrebuje zvýšiť viditeľnosť.
The Standish Group v roku 2013 uverejnila výsledky prieskumu porovnania agilných a tradičných prístupov k tvore produktov a riadeniu projektov. Výsledky štúdie ukazujú, že produkty vytvárané s použitím agilných princípov sú trikrát úspešnejšie v porovnaní s tradičnými prístupmi.
Najväčším benefitom pre klienta je jednoznačne dostupnosť produktu už počas jeho tvorby. To umožňuje lepší cashflow, prispôsobivosť trhu klienta a konkurencii a zároveň rozumné investovanie do produktu.
Zmeny v procese vývoja vedú k priebežnému odstraňovaniu chýb produktu. Na rozdiel od tradičného prístupu sú chyby identifikované skôr ako na konci vývoja. Vyžaduje to prítomnosť testerov v tímoch už od samotného začiatku. Výsledkom je tak podstatne lepšia kvalita.
Riziko je identifkované celým tímom, nielen projektovým manažérom. Identifikácia a odstraňovanie rizík začína už na začiatku pri definícii produktu. Tím aj klient tak má možnosť priebežne prispôsobiť vlastnosti produktu a ich implementáciu podľa rizík.
Okrem týchto výhod Agile poskytuje aj:
- neustálu viditeľnosť stavu prípravy a implementácie úloh,
- metriky, ktoré sú skutočným prínosom pre tím a nie bičom,
- zameranie sa na Kaizen kultúru neustáleho zlepšovania sa,
- ľudia v tíme sú viac a viac motivovaní výsledkami.