Späť
Základné a nadstavbové vzdelávacie programy pre tím.
Dlhodobá podpora tímov mentormi.
Spoznajte potenciál pre zlepšenia tímu.
Príprava a nastavenie tímu pre tvorbu komplexných produktov škálovaným Agile.
Ucelený a zmysluplný rozvoj tímu
Základné a nadstavbové vzdelávacie programy pre Scrum Mastrov.
Dlhodobé programy rozvoja schopností.
Identifikujte svoje potenciály pre ďalší profesionálny rozvoj.
Príprava Scrum Mastrov pre prácu v škálovanom Agile.
Základné a nadstavbové vzdelávacie programy pre Produktových vlastníkov.
Pripravte sa na prácu produktového vlastníka škálovaného portfólia produktov.
Vzdelávanie pripravujúce firmu pre zavedenie Agile.
Dlhodobé rozvojové programy pre zavedenie agilných praktík do firmy.
Hodnotenie agility firmy a identifikácia potenciálov pre ďalšie zlepšovanie.
Príprava firmy pre škálovanie agilných praktík.
Naše služby
TRÉNINGY
ROZVOJ
HODNOTENIE
ŠKÁLOVANIE
Ďalšie odkazy
Domov / Blog / O Agile na HR Open fóre
Firma inak, agilne from ScrumDesk
Včera, 17.10.2012, sme mali príležitosť porozprávať o inovatívnych prístupoch riadenia spoločností založených na Agile pre členov slovenského HR Open Fóra.
Počas fóra sme hľadali, či Agile ponúka riešenia pre typické choroby dnešných firiem. Hľadanie lieku na zlepšenie efektivity, produktivity, zjednodušenie procesov, zvýšenie disciplíny, angažovanosť atď. Tém bolo požehnane.
Zavedenie Agile mení spôsob ako organizácia dýcha a pohybuje sa. Táto zmena sa týka predovšetkým motivácie ľudí, ktorá pri úspešnej transformácii sa zmení z motivácie peniazmi na motiváciu výsledkom a spokojnosťou zákazníka. Motiváciou, ktorú dáva iba pocit dobre urobenej práce niekomu reálne nápomocnej.
Aj preto Daniel Pink vo svojej knihe Drive vysvetľuje, že ak pre prácu potrebujeme kognitívne schopnosti, tak motivácia sa dosahuje inak. Zmyslom, majstrovstvom a autonómiou. Práve tieto tri pojmy sa dajú nájsť v agilných tímoch.
Zmyslom práce agilného tímu je spokojnosť zákazníka. Pomoc jeho biznisu. Pomoc jeho klientom. Hľadanie odpovedí na otázky Čo? Pre koho? Prečo? Tie nám dávajú víziu, dlhodobosť a stabilitu vzťahu s klientom.
Majstrovstvo je často motiváciou odborníkov. Niečo dôležité viem, v niečom som jedinečný. A baví ma to. V agilnom tíme je to majstrovstvo rozšírené do celého tímu. Nie je to iba o jednotlivcovi. Je to veľké majstrovstvo.
A to sa dá dosiahnuť iba vďaka autonómii. Tak, aby mal priestor pre kreativitu, slobodu a nízku byrokraciu, ktorá tak znižuje produktivitu v našich spoločnostiach.
Agilné tímy majú mnoho príležitostí pre stretnutia s klientom. Klient tak má skvelú viditeľnosť do stavu jeho produktu. Klient má tak možnosť spätnej väzby. Klient tím vidí, cíti a chápe.
A tím sa pri týchto stretnutiach často aj hanbí. Možno za svoju neschopnosť, možno za nevedomosť. Alebo naopak, je veľmi hrdý pri pochvale za kvalitný výsledok. Pochvale o to cennejšej, že prichádza nie od manažmentu spoločnosti, ale od klienta. Od toho, kto nakoniec tento tím živí. Táto synergia je základom partnerstva. A dobré partnerstvá pretrvávajú dlho…
Koľkokrát ste dostali spätnú väzbu na kvalitu vašej práce, ktorá sa sústredila len na chyby, bez toho aby bola zohľadnená...
Aj drobnosť ako názov mítingu môže znechutiť vývojový tím. A bohužiaľ na škodu. Tím ‘Furt dačo’ v agilným...
Rozmachom Agile sa paleta nástrojov a praktík používaných pri vývoji produktov v IT prudko zväčšila. Začiatok...
Nenechajte si ujsť výber toho najlepšieho z Agile, s čím sa stretli naši mentori. Nielen zo sveta produktov, vývoja, tipov a trikov, ale občas aj humoru. Posielame pravidelne, raz za občas :) #QualityOverQuantity