Späť
Základné a nadstavbové vzdelávacie programy pre tím.
Dlhodobá podpora tímov mentormi.
Spoznajte potenciál pre zlepšenia tímu.
Príprava a nastavenie tímu pre tvorbu komplexných produktov škálovaným Agile.
Ucelený a zmysluplný rozvoj tímu
Základné a nadstavbové vzdelávacie programy pre Scrum Mastrov.
Dlhodobé programy rozvoja schopností.
Identifikujte svoje potenciály pre ďalší profesionálny rozvoj.
Príprava Scrum Mastrov pre prácu v škálovanom Agile.
Základné a nadstavbové vzdelávacie programy pre Produktových vlastníkov.
Pripravte sa na prácu produktového vlastníka škálovaného portfólia produktov.
Vzdelávanie pripravujúce firmu pre zavedenie Agile.
Dlhodobé rozvojové programy pre zavedenie agilných praktík do firmy.
Hodnotenie agility firmy a identifikácia potenciálov pre ďalšie zlepšovanie.
Príprava firmy pre škálovanie agilných praktík.
Naše služby
TRÉNINGY
ROZVOJ
HODNOTENIE
ŠKÁLOVANIE
Ďalšie odkazy
Domov / Blog / Lean mení svet a Amazon je príkladom
V poslednom čísle magazínu Fast Company je uverejnený článok o posledných inováciách spoločnosti Amazon, ktoré radikálnym spôsobom menia spôsob fungovania obchodov. A nielen elektronických.
Nový program Amazon Prime umožňuje všetkým, ktorý zaplatia ročný poplatok, získať objednaný tovar do 2,5 hodiny od stlačenia tlačidla Kúpiť. Samozrejme okrem iných výhod.
Prečo spomínam eshop na blogu venovanom Agile? Pretože prístup Amazon prejavuje známky štíhlych (lean) prístupov a agilných princípov ako napr. zameranie sa na klienta a časté dodávky.
Výsledok je priam až neuveriteľný z finančného pohľadu. Nielenže sa im podarilo získať viac ako 10 miliónov členov Amazon Prime. Členovia dokonca minú v obchode o $700 viac nečlenovia programu. Aby využili výhodu predplateného Prime dokonca ani nenakupujú u konkurencie.
Je to práve Prime, ktorý pravdepodobne definuje budúcnosť ako sa budeme správať ako zákazníci a definuje minimálne podmienky, nad ktorými by sa eshopy mali začať poriadne zamýšľať.
Podľa Amazon CEO Jeffa Bezosa dnes už nestačí zákazníkov presvedčiť, že máte najnižšiu cenu produktu na trhu. Dnes najnižšiu cenu musíte mať. Dnes nestačí presvedčiť, že máte narýchlejšie dodávky. Dnes ich musíte mať. A Jeff dodáva, že Amazon zachytil tieto trendy neskoro. A pritom je prvý na trhu, ktorý to robí.
Hlavný cieľom bolo teda skrátenie dodávky do 2,5 hodiny. Preto, aby sa dosiahol cieľ, v Amazone zmapovali tok aktivít od objednávky samotnej až po doručenie balíčka príjemcovi. Štíhle fabriky používajú metódu Value Stream Mapping. Práve toto mapovanie odhaľuje najpomalšie časti procesu.
V Amazone je výsledný proces takýto:
Program Prime znamenal aj zmenu v riadení skladu. Položky v sklade nie sú umiestnené podľa typu produktu. Sú umiestnené podľa toho ako sa kupujú súčasne. Plyšové medvedíky sa tak objavia v sklade na jednej polici s knihami biológie.
Výsledok? Počas sviatkov dokázal Amazon spracovať 306 objednávok za sekundu. A cieľom Amazonu je prekonať jednu hodinu. A práve táto hodina predznamenáva koniec kamenných obchodov.
Ako viete dostať svoj produkt k vašim klientom do hodiny?
Pred niekoľkými týždňami som pri vysvetľovaní Agile senior manažmentu zažil zaujímavý moment. Pri ukazovaní prostredia...
Koľkokrát ste dostali spätnú väzbu na kvalitu vašej práce, ktorá sa sústredila len na chyby, bez toho aby bola zohľadnená...
Aj drobnosť ako názov mítingu môže znechutiť vývojový tím. A bohužiaľ na škodu. Tím ‘Furt dačo’ v agilným...
Nenechajte si ujsť výber toho najlepšieho z Agile, s čím sa stretli naši mentori. Nielen zo sveta produktov, vývoja, tipov a trikov, ale občas aj humoru. Posielame pravidelne, raz za občas :) #QualityOverQuantity