Plachty tiež hýbu loďou

cover
priklad speed boat

Počuli ste o hre Rýchly čln? Hru Speed boat spropagoval Luke Hohmann v svojej knihe Innovation Games.

Jej princíp je jednoduchý:

  1. Tím nakreslí loď, ktorá sa plaví dopredu.
  2. Lodi dajú názov či už podľa projektu, produktu alebo tímu.
  3. Pri tejto plavbe  loď brzdia kotvy, ktoré sú v rôznej hĺbke. Tie predstavujú problémy. Čím hlbšie tým väčšie problémy.
  4. A v pohybe jej pomáhajú motory, ktoré sú rôzne silné. Motory predstavujú motivácie. 

Uvedomenie si čo tím brzdí a čo poháňa je jednou z najdôležitejších častí prípravy tímu na zavedenie Agile.

O kotvách

Už neraz sa nám stalo, že hra dokázala identifikovať aj problémy, ktoré členovia tímu ani nevyťahovali na svetlo, pretože podľa nich by to aj tak neprispelo k ich riešeniu. No z nejakého zvláštneho dôvodu sa bez zaváhania problém objaví na obrázku ako kotva. Asi je to dané odosobnením, ktoré predsa len vzniká pri kreslení objektu zhmotňujúceho problém.

V následnej debate sa ukáže, že problém je iba osobným problémom jedného človeka, nie celého tímu. Alebo  naopak, zrazu viacerí členovia tímu zistia, že majú rovnaké postrehy, no nevedeli o tom. A problémy tak začínajú či už miznúť, alebo naopak, naberať na dôležitosti,

O motoroch

Iba máloktoré tímy sa však sústredia na motory. A práve tie sú dôležitejšie než problémy. Problémov, teda kotiev, je mnoho a neustále pribúdajú. No motivácia sa hľadá ťažko. A predovšetkým spoločná motivácia tímu. A preto každý nájdený motor je vzácny.

Jeden CEO mi raz povedal zaujímavý postreh: „Viete, ja si cením nielen motory, ale aj plachtu. Nedáva možno takú rýchlosť, ale je tichá a pohodová. A u nás sa pohoda cení.“

A odvtedy podľa mňa každá loď musí mať aj plachtu pohody…

AgileAgile transformáciaScrum

Mohlo by Vás zaujímať

Zmena zmysluplne. Napr. zavedenie AI?

Zmena zmysluplne. Napr. zavedenie AI?

Ako jednoducho, no správne začať zavedenie zmeny vo firme? Blíži sa koniec roka a manažment tímy pripravujú...

Jeden krok vpred viac než istota na sto percent?

Jeden krok vpred viac než istota na sto percent?

„The world as we have created it is a process of our thinking. It cannot be changed without changing our thinking.“...

‚WTF per minute‘, alebo ‚Aha moments per minute‘?

‚WTF per minute‘, alebo ‚Aha moments per minute‘?

Koľkokrát ste dostali spätnú väzbu na kvalitu vašej práce, ktorá sa sústredila len na chyby, bez toho aby bola zohľadnená...

Novinky

Naše Agiloviny

Nenechajte si ujsť výber toho najlepšieho z Agile, s čím sa stretli naši mentori. Nielen zo sveta produktov, vývoja, tipov a trikov, ale občas aj humoru. Posielame pravidelne, raz za občas :) #QualityOverQuantity

Posielať na

spracovaním osobných údajov

Ďakujeme