Domov / Blog / Plachty tiež hýbu loďou
Počuli ste o hre Rýchly čln? Hru Speed boat spropagoval Luke Hohmann v svojej knihe Innovation Games.
Jej princíp je jednoduchý:
Uvedomenie si čo tím brzdí a čo poháňa je jednou z najdôležitejších častí prípravy tímu na zavedenie Agile.
Už neraz sa nám stalo, že hra dokázala identifikovať aj problémy, ktoré členovia tímu ani nevyťahovali na svetlo, pretože podľa nich by to aj tak neprispelo k ich riešeniu. No z nejakého zvláštneho dôvodu sa bez zaváhania problém objaví na obrázku ako kotva. Asi je to dané odosobnením, ktoré predsa len vzniká pri kreslení objektu zhmotňujúceho problém.
V následnej debate sa ukáže, že problém je iba osobným problémom jedného človeka, nie celého tímu. Alebo naopak, zrazu viacerí členovia tímu zistia, že majú rovnaké postrehy, no nevedeli o tom. A problémy tak začínajú či už miznúť, alebo naopak, naberať na dôležitosti,
Iba máloktoré tímy sa však sústredia na motory. A práve tie sú dôležitejšie než problémy. Problémov, teda kotiev, je mnoho a neustále pribúdajú. No motivácia sa hľadá ťažko. A predovšetkým spoločná motivácia tímu. A preto každý nájdený motor je vzácny.
Jeden CEO mi raz povedal zaujímavý postreh: „Viete, ja si cením nielen motory, ale aj plachtu. Nedáva možno takú rýchlosť, ale je tichá a pohodová. A u nás sa pohoda cení.“
A odvtedy podľa mňa každá loď musí mať aj plachtu pohody…
Aj v roku 2023 sa od našich Agile koučov môžete naučiť praktické informácie o Agile, Scrum, Scrum Master a Product...
Kedy zaviesť Agile? V článku priblížime, ako sa rozhodnúť, v akých situáciách má zmysel zavádzať Agile. Článok...
Projektový manažment sa vzhľadom na zmenu fungovania firiem smerom k Agile mení a prispôsobuje. Pripravovať podrobné...
Nenechajte si ujsť výber toho najlepšieho z Agile, s čím sa stretli naši mentori. Nielen zo sveta produktov, vývoja, tipov a trikov, ale občas aj humoru. Posielame pravidelne, raz za občas :) #QualityOverQuantity