Späť
Základné a nadstavbové vzdelávacie programy pre tím.
Dlhodobá podpora tímov mentormi.
Spoznajte potenciál pre zlepšenia tímu.
Príprava a nastavenie tímu pre tvorbu komplexných produktov škálovaným Agile.
Ucelený a zmysluplný rozvoj tímu
Základné a nadstavbové vzdelávacie programy pre Scrum Mastrov.
Dlhodobé programy rozvoja schopností.
Identifikujte svoje potenciály pre ďalší profesionálny rozvoj.
Príprava Scrum Mastrov pre prácu v škálovanom Agile.
Základné a nadstavbové vzdelávacie programy pre Produktových vlastníkov.
Pripravte sa na prácu produktového vlastníka škálovaného portfólia produktov.
Vzdelávanie pripravujúce firmu pre zavedenie Agile.
Dlhodobé rozvojové programy pre zavedenie agilných praktík do firmy.
Hodnotenie agility firmy a identifikácia potenciálov pre ďalšie zlepšovanie.
Príprava firmy pre škálovanie agilných praktík.
Naše služby
TRÉNINGY
ROZVOJ
HODNOTENIE
ŠKÁLOVANIE
Ďalšie odkazy
Domov / Blog / Pripravenosť na Agile. Čo prezrádza recepcia
Recepcie firiem. Prvý front, na ktorom sa klient stretáva s firmou. Jej ľuďmi, procesmi, kultúrou, zviditeľnením a neraz aj vôňou.
Za tie roky čo pomáhame klientom so zavádzaním Agile sme sa stretli už s množstvom recepčných a stáli sme už pred desiatkami pultov recepcií. A je zaujímavé ako práve recepcia odráža aj fungovanie firmy.
Klasický pozdrav: „Dobrý deň, prišiel som za XYZ.“
A potom nervydrásajúci rozhovor, po ktorom sa človek cíti akokeby porušil najzákladnejšie pravidlá ľudskosti:
WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA. Hneď vás naučia kto je pánom. Recepčný! A je úplne jedno, že vedľa čaká 20 ľudí. Pravidlá, pravidlá, procesy, procesy. A potom sa čuduj, že hneď prvá pochybnosť o Agile sa týka toho, ako procesne je firma založená. Nuž, boj s realitou sa práve začal….
Klasický pozdrav ukončený v polovici vety: „Dobrý hmmmmm. DOBRÝÝÝÝ DEEEEŇŇ!“
Odpoveďou je tichom obložený papierik na stole recepčného: „V čase 11:15-11:45 som na obede.“ Uff, ale ja mám stretnutie so senior manažmentom už o 10 minút. „Skúste pozret do kantíny. Možná sedzí tam.“ Pomáha upratovačka.
Mám dve možnosti. Buď sa prešmyknem a spôsobím nejaký security problém, ale budem na stretnutí, alebo oslovím pána recepčného počas obeda. Je mi to ľúto, no musím ho prerušiť. Odpoveď prišla presne podľa toho ako sa do hory volalo: „Viete, ja mám prestávku. Inokedy nemám ani čas na obed. My sme pôvodne boli dvaja, ale kolegu prepustili a tak ja nestíham ani obed. Takže od tál po tál.“ 11:45 budem na recepcii.
WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, Na to telefonát od senior manažérky overujúcej si moje schopnosti časovopriestorovej orientácie. Odpoveď je zrejmá: „Sedím na recepcii a čakám na recepčného kým sa naje.“ Rozhovor pokračoval otázkami v duchu WTF. Nakoniec ma musela prísť pustiť s dôrazným dovetkom, že nechápe prečo ona, senior manažérka, má chodiť po konzultanta na recepciu. Nuž? Nuž…
„Dobrý deň, prišiel som za XYZ.“
„Váš občiansky! Mám mu aj zavolať? A nemáte na neho číslo, zavolajte mu Vy, bude to rýchlejšie. Ja by som musela hľadať. Ďalší prosím!“
„Ale ja nemám na dotyčného telefonné číslo.“ A na to sprcha:“A ako sa teda s ním chcete stretnúť keď neviete číslo?“
Nuž nuž. Asi som v inom časopriestore….. Na Kryptone u Klingonov by mi už jednu aj švacli s klingonským mečom. Lebo príprava je základ života….
Odpoveď neklasická. Úsmev a rýchly telefonát dotyčnému či je prítomný. Až potom precedúra s občianskym preukazom. Často iba rýchle spracovanie čítačkou, aby som sa ani ja, ani navštevovaný zbytočne nezdržiaval. A ani ďalší v rade za mnou.
A neraz aj otázka či majú zabezpečiť nejaké občerstvenie.
Nuž nuž. Iný časopriestor. Medzi normálnymi ľuďmi.
Príbehy, ktoré som uviedol sú skutočné. Presne odrážajú situáciu, s ktorou tímy zápasia pri zavádzaní Agile.
Ak ste teda majiteľ alebo manažér, skúste sa poohliadnuť ako funguje recepcia u vás a možno sa dozviete o prekážkach ešte skôr, než začnete rozmýšlať nad zefektívnením, zrýchlením, skvalitnením, spokojnosťou.
Pretože toto všetko sa začína už pri vstupe do vašej firmy.
Referencie:
Koľkokrát ste dostali spätnú väzbu na kvalitu vašej práce, ktorá sa sústredila len na chyby, bez toho aby bola zohľadnená...
Aj drobnosť ako názov mítingu môže znechutiť vývojový tím. A bohužiaľ na škodu. Tím ‘Furt dačo’ v agilným...
Rozmachom Agile sa paleta nástrojov a praktík používaných pri vývoji produktov v IT prudko zväčšila. Začiatok...
Nenechajte si ujsť výber toho najlepšieho z Agile, s čím sa stretli naši mentori. Nielen zo sveta produktov, vývoja, tipov a trikov, ale občas aj humoru. Posielame pravidelne, raz za občas :) #QualityOverQuantity