Späť
Základné a nadstavbové vzdelávacie programy pre tím.
Dlhodobá podpora tímov mentormi.
Spoznajte potenciál pre zlepšenia tímu.
Príprava a nastavenie tímu pre tvorbu komplexných produktov škálovaným Agile.
Ucelený a zmysluplný rozvoj tímu
Základné a nadstavbové vzdelávacie programy pre Scrum Mastrov.
Dlhodobé programy rozvoja schopností.
Identifikujte svoje potenciály pre ďalší profesionálny rozvoj.
Príprava Scrum Mastrov pre prácu v škálovanom Agile.
Pripravte sa na prácu produktového vlastníka škálovaného portfólia produktov.
Základné a nadstavbové vzdelávacie programy pre Produktových vlastníkov.
Hodnotenie agility firmy a identifikácia potenciálov pre ďalšie zlepšovanie.
Príprava firmy pre škálovanie agilných praktík.
Vzdelávanie pripravujúce firmu pre zavedenie Agile.
Dlhodobé rozvojové programy pre zavedenie agilných praktík do firmy.
Naše služby
TRÉNINGY
ROZVOJ
HODNOTENIE
ŠKÁLOVANIE
Ďalšie odkazy
Domov / Blog / Pripravená požiadavka
Ako ušetriť veľa peňazí na vývoj za málo úsilia. Alebo, prečo definovať požiadavky poriadne.
Pankáči sú u klienta a ich manažmentu už niekoľko rokov horším tímom. Ich požiadavky sa neustále naťahujú a aj keď sa ich podarí dokončiť, klient je permanentne nespokojný a generuje mnoho požiadaviek na zmenu.
Pankáči to už ani neriešia, trvá to roky tak čo! Už to vraveli veľakrát. Požiadavky sú väčšinou jeden titulok, sem tam niečo trochu viac.
„Si zistite sami„. „Veď vás predsa platíme ako expertov.“
„Si zistite sami„.
„Veď vás predsa platíme ako expertov.“
A tak skúšajú vyťahovať implementáciu ako z kúzelnického klobúka. Tak čo sa všetci čudujete výsledku?
Majú pravdu. V prvom rade je to problém klienta. Ide o jeho peniaze, ktoré platí za vývoj. Je to problém manažmentu. Ide o ich costy. Je to problém majiteľov firmy. Ide o meno a renomé. Ale je to aj problém tímu. Aj oni sú firma.
Najjednoduchšie ako začať riešiť tento problém je označiť každú požiadavku príznakom Pripravená. Najlepšie týždeň-dva pred plánovaním sprintu. Aby PO mal čas požiadavku doladiť. S klientom, obchodom, manažmentom, architektom, s UX.
V ScrumDesku používame 2 stavy – pripravená, nepripravená. Iní naši klienti preferujú semafór s 3 stavmi.
Podľa čoho dávajú danú hodnotu? Najskôr podľa pocitu. Popritom začne diskusia o atribútoch dobrej požiadavky. A tak začína vznikať Definition of Ready.
Neskôr tím zistí, že správne popísaná požiadavka má iné atribúty ako správne popísaná chyba, alebo výskum. A tak začínajú vznikať Definition of Ready pre rôzne typy požiadaviek.
Zrazu produktový vlastník vie aké informácie má pre tím pripraviť. Ak ich nemá, vie, že tím požiadavku nezaradí do sprintu. Lebo princíp, dohoda.
Vývoj hodnoty readiness pravidelne merajte a vyhodnocujte. Zamyslite sa nad tým, ako ju zlepšiť v nasledujúcom sprinte.
…lebo trikrát priprav a raz napropgramuj…
Alebo príbeh o tom, ako jedna user story Agile nerobí… Ak ste sa niekde šuchli o Agile, pravdepodobne sa do...
Pred niekoľkými týždňami som pri vysvetľovaní Agile senior manažmentu zažil zaujímavý moment. Pri ukazovaní prostredia...
Nie tak dávno sme sa stretli s nastavením roly Produktového vlastníka, ktoré odrážalo maximálne možnosti, ktoré...
Nenechajte si ujsť výber toho najlepšieho z Agile, s čím sa stretli naši mentori. Nielen zo sveta produktov, vývoja, tipov a trikov, ale občas aj humoru. Posielame pravidelne, raz za občas :) #QualityOverQuantity