Späť
Základné a nadstavbové vzdelávacie programy pre tím.
Dlhodobá podpora tímov mentormi.
Spoznajte potenciál pre zlepšenia tímu.
Príprava a nastavenie tímu pre tvorbu komplexných produktov škálovaným Agile.
Ucelený a zmysluplný rozvoj tímu
Základné a nadstavbové vzdelávacie programy pre Scrum Mastrov.
Dlhodobé programy rozvoja schopností.
Identifikujte svoje potenciály pre ďalší profesionálny rozvoj.
Príprava Scrum Mastrov pre prácu v škálovanom Agile.
Základné a nadstavbové vzdelávacie programy pre Produktových vlastníkov.
Pripravte sa na prácu produktového vlastníka škálovaného portfólia produktov.
Vzdelávanie pripravujúce firmu pre zavedenie Agile.
Dlhodobé rozvojové programy pre zavedenie agilných praktík do firmy.
Hodnotenie agility firmy a identifikácia potenciálov pre ďalšie zlepšovanie.
Príprava firmy pre škálovanie agilných praktík.
Naše služby
TRÉNINGY
ROZVOJ
HODNOTENIE
ŠKÁLOVANIE
Ďalšie odkazy
Domov / Blog / Ako deliť požiadavky, časť 1: Podľa krokov procesu
Počas našich konzultácií s agilnými tímami sme sa v každom tíme doteraz vždy stretli s neznalosťou ako deliť požiadavky na menšie správym spôsobom. Vačšinou to končí pripomienkami, že nie je možné rozdeliť požiadavku na menšie časti.
To sa nedá, to nemá zmysel, to nie je možné, ale u nás je to iné, ale vy to nechápete, ale je to veľmi málo.
Počúvame to vždy. Tak sme sa rozhodli vám ukázať ako sa to dá.
Príklady boli vytvorené vo forme user story map s použitím ScrumDesk aplikácie, v ktorej si môžete prehľadne vytvoriť backlog od epikov, cez vnorené features až po user stories.
Mnoho produktov, služieb, alebo aplikácií umožňuje klientom spracovávať údaje ich komplikovaných interných, alebo komerčných procesov. A práve kroky procesu môžu byť veľmi dobrým spôsobom delenia požiadaviek.
Navyše ak sa zameriate na proces od začiatku do konca:
V prípade malých aplikácií môže byť výsledkom prvá verzia, prvý minimum marketable product. V prípade komplexnejších produktov však netreba delenie požiadaviek zahadzovať do koša ako nepotrebné. Výjdite zo svojej komfortnej zóny.
Menšie požiadavky umožňujú produkt budovať postupne, možno ho dokonca použiť ako minimum viable product. A až keď je hotové dostatočné množstvo funkcionality, až vtedy ho publikovať na produkčné prostredie. A aj preto má delenie produktov na epiky, prípadne až user stories určite praktický význam.
Asi najjednoduchším príkladom pre pochopenie je Netflix. Zároveň je to aj príklad všeobecnejšie zameranej funkčnosti, v ktorej sa menia údaje, s ktorými aplikácia pracuje, nemení sa ale proces samotný.
Kroky procesu sú jasné asi každému. Vyberiem si film z ponuky, pozriem si film, ohodnotím ho. Ok, predtým sa musím prihlásiť.
Mimochodom, tiež máte podobný zážitok s Netflixom? V tomto prípade je možno minimálny produkt iba hľadanie v Netflix ?
eCommerce aplikácie sú najlepším príkladom pre vysvetlenie delenia podľa krokov procesu. Každý z nás už niečo nakupoval v podobnom systéme.
Predstavte si teraz, že vaša aplikácia má tieto kroky funkčné. V princípe si klient môže už produkt aj priamo zakúpiť, alebo aspoň nasimulovať ich kúpu. A vy, dodávateľ produktu, viete veľmi rýchlo získať spätnú väzbu.
Každý takýto epik sa dá samozrejme implementovať rôznymi spôsobmi. A to pomôže identifikovať minimálny produkt. Napr. v prvej verzii budete podporovať iba platbu na účet, alebo iba výber produktu zo zonamu bez hľadania. Alebo iba cez hľadanie.
Ďalším príkladom je aplikácia elektronického bankovníctva. Tieto aplikácie sú dnes už komplexnejšie, keďže podporujú nielen klasických klientov, ale aj produkty poistenia, investícií, dôchodkových fondov, atď.
V našom príklade sa pozrieme na bank retail, teda na oddelenia banky starajúce sa o nás, klasických klientov. Náš život je v tomto prípade pomerne jednoduchý.
Prezeráme si naše účty. Potrebujeme potom zaplatiť účtenky, faktúry. A potom prezeráme prehľady atď. My sa pozrieme na platby:
V prípade aplikácie pre poisťovne si vieme ukázať ľahko príklad dvoch procesov:
V prípade škody poškodený skontaktuje poisťovňu a oznámi škodovú udalosť. Pre spraovanie tejto udalosti je k prípadu priradený zamestnanec poisťovne. Ten následne skontaktuje poškodeného klienta a vyhodnotí mieru oprávnenosti vyplatneia poistenia a mieru škodovosti. Následne rozhodne o výsledku spracovania škodovej udalosti a uzavrie ju.
Po tomto spracovaní sa následne spustí ďalší krok hlavného procesu, a to vyplatenie poistenia.
Ak ste produktový vlastník u telekomunkačného operátora, može byť vašou zodpovednosťou aplikácia pre starostlivosť o zákazníkov. Resp. aplikácia pre self-service zákazníka.
Po úvodnom príhlásení sa používateľ zvyčajne dostane na obrazovku s prehľadom jeho aktuálnych produktov. Následne si vie pozrieť detaily svojich produktov, alebo zakúpiť, aktivovať, nové produkty a služby. Alternatívne zaplatí za dodané služby a produkty. A ako posledný krok je možnosť prípadnej podpory klienta.
Takéto delenie nie je iba záležitosťou IT. Predstavte si, že chcete zvizualizovať HR procesy, v ktorých máte ako vedúci HR mať prehľad. Alebo máte ako produktový vlastník vytvoriť IT systém podporujúci HR. V oboch prípadoch vieme použiť rozdelenie na menšie časti so zohľadnením HR procesov.
V tomto príklade sa pozrieme na proces zameraný na zamestnancov:
Opäť si asi viete domyslieť, že každý krok sa dá spraviť rôznymi alternatívami. A o tom neskôr, keď sa budeme baviť o ďalších spôsoboch delenia.
Tak neváhajte si to zapísať do svojho backlogu a vyskúšať, že všetko veľké sa skladá z malých vecí. A menšie veci dokončíte skôr, s menším počtom chýb a hlavne s rýchlejším feedbackom a overením zo strany používateľov.
Prečo, ako, čo, pre koho? Keď si dáme dokopy otázky ktoré počujeme najčastejšie, bude to pravdepodobne zoznam ktorý...
Rozmachom Agile sa paleta nástrojov a praktík používaných pri vývoji produktov v IT prudko zväčšila. Začiatok...
...
Nenechajte si ujsť výber toho najlepšieho z Agile, s čím sa stretli naši mentori. Nielen zo sveta produktov, vývoja, tipov a trikov, ale občas aj humoru. Posielame pravidelne, raz za občas :) #QualityOverQuantity