Value Proposition Canvas
Produkt je možné tvoriť pre každého a pridávať do neho všetky požadiadavky, ktoré si klienti a používatelia vymyslia. Táto cesta je dnes bežná, avšak vedie k zložitým produktom, pre ktoré sa zákazníci nerozhodnú, alebo ktoré skoro prestanú byť kvôli konkurencii úspešné.
Globalizácia prináša veľký tlak na jedinečnosť produktu a zasiahnutie problém klientov, nielen slepé pridávanie vlastností.
Value Proposition Canvas je popisom používateľa produktu, jeho práce, bolestí a toho čo hľadá. Čo mu produkt môže ponúknuť, ako lieči bolesti a podporuje očakávania. Aplikácia, ktorá rieši problémy klienta je klientom skôr akceptovaná v porovnaní s aplikáciou, kde nie sú jasné dôvody existencie vlastností v produkte.

Value Proposition Canvas
Customer Jobs | Aktivity používateľa, ktoré robí počas práce a ktoré má vytváraný produkt riešiť. |
Pains | Bolesti, problémy, ktoré používateľ má v pracovnom živote. |
Gains | Pridaná hodnota, niečo čo používateľ privíta ako zjednodušenie, zefektívnenie, výhodu |
Pain relievers, lieky | Vlastnosti, ktoré pomôžu odstrániť problémy uvedené v časti Pains. |
Gain creators | Vlastnosti podporujúce vlastnosti uvedené v Gains. |
Product and services | Názov produktu a služieb, ktoré sú popisované. |
Takto popísaný by mal byť každý typ používateľa produktu, alebo predstaviteľa (stakeholder) pred samotnou prípravou backlogu produktu.
TIP: Kniha Value Proposition Design: How to Create Products and Services Customers Want