icon
Už túto jeseň nový tréning OKR zmysluplne, Základy Agile a Scrum, Product Ownership, Scrum Mastership a DevOps

Práca a výsledok

Tento týždeň bol asi jeden z najintenzívnejších týždňov roku 2013, počas ktorých sme pomáhali klientom.

Skoro päťdesiatka ľudí rôznych rolí, množstvo produktových biznis tém, ešte väčšie množstvo oblastí, na ktoré sa rozpadajú. A ešte viac pracovných úloh. Nečudo, že ľudia na príprave takej komplexnej finančnej aplikácii pracujú  už viac ako pol roka. A to len na definícii pričom termín release je už za rohom. Nervozita vysoká, výsledok zatiaľ žiaden. Veľká funkčná nula, no množstvo rozpracovaných úloh.

Úlohy zachytené v stovkách riadkov v štyroch excel súboroch. S desiatkami stĺpcov, farbami, filtrami, zložitými stavmi, ktorým málokto rozumie. A keď sa opýtate ľudí čo vlastne majú robiť, tak začína hra My a Oni. My nevieme, oni nám nepovedali. My sme im už hovorili viackrát, oni nechápu. Skúsili sme to teda tabuľou a papierikmi.

user stories map

Až na spoločnom workshope konečne všetky tímy (nielen vedúci) zdieľali navzájom informácie kto čo dorobil, čo plánujú spraviť a čo potrebujú pre prácu. Výsledkom bolo asi 10 metrová matica papierikov.

product Backlog Grooming

Ježek v kleci

Pustili sme sa tak do rozmotania ‚klbka‘. Niekoľko dní práce s papierikmi, mnoho stretnutí a konzultácií. Na začiatku sa všetko zamotávalo. Čoraz viac.

Práca s papierikmi viedla k zisteniu, že každý na niečom robí. Celkom uspokojivé z pohľadu kapacít zdrojov. Úloh bolo na zopár ďalších metrov papierikov.

product Backlog Grooming  user stories mapping

Ďalšia realita však bola mrazivejšia:

  • Členovia tímov používajú rôzne termíny pre to isté. A tak si nerozumeli.
  • Tímy majú síce spoločné zadanie a svoje úlohy, no úlohy jednotlivých tímov v mnohých prípadoch vedú inými smermi,
  • Tímy pracujú na už zrušených požiadavkach. Pracujú totiž na taskoch, ktoré vznikli pred niekoľkými týždňami, no medzitým sa neaktualizovali excel tabuľky.
  • Niektoré požiadavky sa opakovali.
  • Niektoré úlohy nesúviseli s biznis požiadavkami.

Bol to jednoducho výsledok intenzívnej práce mnoho ľudí. Robili veci správne, no bohužiaľ nie všetky veci boli správne.

A myšlienka týždňa?

Jirka to v piatok zhrnul do jednej vety: „Ty jooo, papírky od začátku, žádny excel. Ušetřili bychom si měsíce mítingovaní. A konečne máme přehled.“

ProjektPrípadová štúdiaAgileAgile transformáciaProduct Owner

Mohlo by Vás zaujímať

Kedy zaviesť Agile. Cynefin pomôže s rozhodnutím

Kedy zaviesť Agile. Cynefin pomôže s rozhodnutím

Kedy zaviesť Agile? V článku priblížime, ako sa rozhodnúť, v akých situáciách má zmysel zavádzať Agile. Článok...

Ako si vybrať nástroj pre projektový manažment

Ako si vybrať nástroj pre projektový manažment

Projektový manažment sa vzhľadom na zmenu fungovania firiem smerom k Agile mení a prispôsobuje. Pripravovať podrobné...

Vánoční dárky pro agilisty na poslední chvíli

Vánoční dárky pro agilisty na poslední chvíli

Co dát komu pod stromeček? Otázka, která mnoho z nás straší pomalu od října (či chcete-li od októbra). Máte mezi...

Novinky

Naše Agiloviny

Nenechajte si ujsť výber toho najlepšieho z Agile, s čím sa stretli naši mentori. Nielen zo sveta produktov, vývoja, tipov a trikov, ale občas aj humoru. Posielame pravidelne, raz za občas :) #QualityOverQuantity

Posielať na

spracovaním osobných údajov

Ďakujeme