Späť
Základné a nadstavbové vzdelávacie programy pre tím.
Dlhodobá podpora tímov mentormi.
Spoznajte potenciál pre zlepšenia tímu.
Príprava a nastavenie tímu pre tvorbu komplexných produktov škálovaným Agile.
Ucelený a zmysluplný rozvoj tímu
Základné a nadstavbové vzdelávacie programy pre Scrum Mastrov.
Dlhodobé programy rozvoja schopností.
Identifikujte svoje potenciály pre ďalší profesionálny rozvoj.
Príprava Scrum Mastrov pre prácu v škálovanom Agile.
Základné a nadstavbové vzdelávacie programy pre Produktových vlastníkov.
Dlhodobé programy rozvoja schopností produktových vlastníkov a kandidátov na túto rolu.
Pripravte sa na prácu produktového vlastníka škálovaného portfólia produktov.
Vzdelávanie pripravujúce firmu pre zavedenie Agile.
Dlhodobé rozvojové programy pre zavedenie agilných praktík do firmy.
Hodnotenie agility firmy a identifikácia potenciálov pre ďalšie zlepšovanie.
Príprava firmy pre škálovanie agilných praktík.
Naše služby
TRÉNINGY
ROZVOJ
HODNOTENIE
ŠKÁLOVANIE
Ďalšie odkazy
Domov / Blog / Ako na delenie požiadavky: Obchodné pravidlo
Ako na user stories splitting správne? V predchádzajúcich článkoch ste sa mohli dozvedieť ako na delenie požiadaviek podľa krokov procesu a podľa operácií. V tejto časti sa pozrieme na delenie podľa obchodného pravidla.
Svet obchodu dnes funguje, aj vzhľadom na komplexnosť produktov, globálnu konkurenciu a zložitosť IT systémov, v zložitých obchodných procesoch plných výnimiek. Úver pre klienta vs. úver pre neklienta. Úver s poistením, alebo bez neho. TV k paušálu, alebo bez neho. Limit 50 SMS za mesiac. Zľava pri celoročnom predplatnom, alebo ak klient používa viacero modulov súčasne.
Variácie biznisových produktov umožňujú firme ostať konkurencieschopnou za cenu malých ústupkov.
Variácie poslúžia produktovým vlastníkom vynikajúco pri delení požiadaviek a hľadaní minimum marketable produktu. Delenie požiadavky a obchodné pravidlo fungujú v praxi tvorby a dodávky agilne dodávaného produktu skvelo.
Variácie poslúžia produktovým vlastníkom vynikajúco pri delení požiadaviek a hľadaní minimum marketable produktu.
Delenie požiadavky a obchodné pravidlo fungujú v praxi tvorby a dodávky agilne dodávaného produktu skvelo.
Pri Netflix aplikácii máme viacero možností, kde môžeme uplatniť takéto delenie. V prvom príklade sa môžeme pozrieť na:
Aj keď nie priamo v Netflix, v nejakej podobnej aplikácii si viem predstaviť:
A možno najjednoduchším príkladom je prezeranie dostupných titulov podľa žánru, herca, roku, hodnotenia a pod.
V bankových aplikáciách je delenie požiadavky a obchodné pravidlo uplatňované najčastejšie. A podceňované zároveň. Podľa názoru mnohých je totiž nutné pokryť najprv všetky obchodné variácie a až potom je možné publikovať produkt. A práve toto obmedzuje konkurencieschopnosť banky.
Mnohokrát totiž stačí cieliť s produktom na užší zákaznícky segment a postaviť v IT produktoch základnú kostru, na ktorú sa dá „nabaliť“ množstvo výnimiek neskôr.
Tak napr. získanie úveru môže byť vyvinuté:
Alebo najprv sa sústredíme na študentov, potom na zamestnancov, neskôr na malých a stredných podnikateľov. Alebo najprv bude produkt dodaný pre vlastníkov platinum kariet, potom korporátnych, tak zlatých a ako poslední budú mať produkt študenti s kreditnou kartou.
Ďalším príkladom je okamžitá platba, platba nasledujúci deň, alebo naplánovaná platba na neskôr. Alebo osobný účet vs. firemný účet.
Poistky, poistky a ich výnimky. Poznáte to sami z osobnej skúsenosti. Stačí sa zamyslieť nad cestovným poistením:
Práve uvedené situácie sú príkladmi pre delenie požiadavky a obchodné pravidlo.
V eCommerce svete je to veľmi podobné ako v banke. Množstvo produktov, súvisiacich, alebo nesúvisiacich služieb, typov klientov. Super predpoklad pre jednoduché delenie požiadaviek a ich lepšiu priorizáciu. A následne aj rýchlejšiu dodávku, stačí aplikovať princíp minimálneho produktu.
V Amazon aplikácii to môže byť tak obľúbené Kupiť ihneď, Kúpiť, resp. Kúpiť so zľavovým kódom. Alebo dodávka poštou, DHL, DPD, UPS, alebo osobný odber. Rovnako sa aplikácia môže inak správať pre registrovaného klienta, firmu, alebo partnera. Alebo kúpa produktu bez poistenia a s dodatočným poistením.
A čo môže produktový vlastník spraviť s aplikáciou telekomunikačného operátora pre správu svojho účtu? Z našej skúsenosti vieme, že telekomunikačný operátor má často rádovo do niekoľko stoviek produktov a ich variácií.
Už prihlásenie poskytuje viacero možností. Prihlásenie sa pomocou mena a hesla, telefónnym číslom, Google, Facebook.
Produkty, alebo ich časti ako napr. volania, sms, volania v zahraničí, Internet s rôznymi balíčkami dát, produktové balíčky TV a Volanie. Variácia môže byť aj v spôsobe obnovovania kreditu. Či už automatického, alebo manuálneho. Alebo napr. automatické predĺženie dát, no max. 3 krát. Potom musí nasledovať manuálne obnovenie dátového kreditu.
Podobne variáciou obchodného pravidla môže byť podpora cez chat, alebo operátora. Resp. Zavolajte mi program podpory.
Aj v HR sa dajú nájsť variácie podľa obchodného pravidla. Môže to byť napr. podpora zamestnanca vs. podpora dodávateľa vs. podpora kontraktora.
Alebo proces prijímania zamestnancov. Pre niektorých to môže znamenať iba pohovor, pre iné profesie aj testy, inokedy pozorovanie pri práci s tímom, alebo práca na skúšobnom zadaní.
Podobne aj ukončenie pracovného procesu výpoveďou, odchodom na dôchodok, porušením pracovných predpisov, alebo zmenou zamestnania.
Alebo príbeh o tom, ako jedna user story Agile nerobí… Ak ste sa niekde šuchli o Agile, pravdepodobne sa do...
Nie tak dávno sme sa stretli s nastavením roly Produktového vlastníka, ktoré odrážalo maximálne možnosti, ktoré...
Pred niekoľkými rokmi ma pozvali do jednej poisťovne pomôcť so zavedením Agilných praktík.Nešlo o celkovú transformáciu....
Nenechajte si ujsť výber toho najlepšieho z Agile, s čím sa stretli naši mentori. Nielen zo sveta produktov, vývoja, tipov a trikov, ale občas aj humoru. Posielame pravidelne, raz za občas :) #QualityOverQuantity