Späť
Základné a nadstavbové vzdelávacie programy pre tím.
Dlhodobá podpora tímov mentormi.
Spoznajte potenciál pre zlepšenia tímu.
Príprava a nastavenie tímu pre tvorbu komplexných produktov škálovaným Agile.
Ucelený a zmysluplný rozvoj tímu
Základné a nadstavbové vzdelávacie programy pre Scrum Mastrov.
Dlhodobé programy rozvoja schopností.
Identifikujte svoje potenciály pre ďalší profesionálny rozvoj.
Príprava Scrum Mastrov pre prácu v škálovanom Agile.
Základné a nadstavbové vzdelávacie programy pre Produktových vlastníkov.
Pripravte sa na prácu produktového vlastníka škálovaného portfólia produktov.
Vzdelávanie pripravujúce firmu pre zavedenie Agile.
Dlhodobé rozvojové programy pre zavedenie agilných praktík do firmy.
Hodnotenie agility firmy a identifikácia potenciálov pre ďalšie zlepšovanie.
Príprava firmy pre škálovanie agilných praktík.
Naše služby
TRÉNINGY
ROZVOJ
HODNOTENIE
ŠKÁLOVANIE
Ďalšie odkazy
Domov / Blog / Príklad: Keď produktový vlastník chce záložku. Vyvarujte sa chýb pri písaní user story
Pred niekoľkými rokmi spropagoval Mike Cohn user story formát požiadaviek. Odvtedy sa každá požiadavka zvykne v Scrum označovať za User story. Často aj keď ňou nie je. Ba ani vtedy, keď je napísaná v tomto formáte.
Formát User story je jednoduchý.
Ako niektochcem niečo,aby som mal hodnotu.
Ako niekto
chcem niečo,
aby som mal hodnotu.
Abstraktné, že? Práve takto to má byť:
Ak nemáte odpoveď na 3 časti vety, nemáte požiadavku. Nemáte ju prečo robiť.
Pozrime sa na príklady z reálneho zivota
Ako používateľchcem záložku s fotkami,aby som si ich mohol prezerať.
Ako používateľ
chcem záložku s fotkami,
aby som si ich mohol prezerať.
Keď pripomienkujem túto story, premýšľam:
Po debate s tímom zisťujeme, že iba platiaci a prihlásený, a teda samozrejme registrovaný používateľ.
Ako prihlásený platiaci používateľchcem záložku s fotkami,aby som si ich mohol prezerať.
Ako prihlásený platiaci používateľ
Prečo je dôležité vedieť kto?
… Chcem záložku s fotkami…
Fakt záložku? Prečo to vraví produktový vlastník? Veď má UX dizajnéra v tíme, on je expert. Takže aký problém človek rieši záložkou? Prečo ju potrebuje?
Počkať! Prvé dve sú o zdieľaní, posledná o prezeraní. Dve rôzne potreby. A máme teda dve rôzne User stories!
Poďme sa ďalej vŕtať v tej o zdieľaní fotografie.
Ako prihlásený platiaci používateľchcem zverejniť svoje fotografie,aby som si ich mohol prezerať.
chcem zverejniť svoje fotografie,
Čo je v nej zbytočné, bez dodatočnej informačnej hodnoty? Slovo svoje. Ako bude systém vedieť, ktoré fotografia sú „svoje“? Možno to Product owner fakt chce, ale to už sa bavíme o machine learning a rozpoznávaní ľudí vo fotografiách. Je to tak? Dajme tomu, že nie, dajme slovo svoje radšej preč.
Ako prihlásený platiaci používateľchcem zverejniť fotografie,aby som si ich mohol prezerať.
chcem zverejniť fotografie,
A teraz k poslednej časti vety. Jediný dôvod je prezeranie? Prečo ich chce používateľ prezerať? Hmm, aby známi mali o mne informácie čo zažívam. A prečo ich potrebujú? Hmm, aby zostali so mnou v „kontakte“ aspoň virtuálne.
Ako prihlásený platiaci používateľchcem zverejniť fotografie,aby priatelia so mnou ostali v osobnejšom kontakte.
aby priatelia so mnou ostali v osobnejšom kontakte.
Ak by sme sa opäť spýtali prečo by priatelia chceli ostať v osobnejšom kontakte, došli by sme k veľmi vagnej príčine. Takže to nateraz stačí.
Máte nejaký svoj príklad, na ktorom sa chcete naučiť písať user stories? Prineste si ich na náš nový workshop User Story – tvoríme a píšeme požiadavky agilne.
Koľkokrát ste dostali spätnú väzbu na kvalitu vašej práce, ktorá sa sústredila len na chyby, bez toho aby bola zohľadnená...
Prečo, ako, čo, pre koho? Keď si dáme dokopy otázky ktoré počujeme najčastejšie, bude to pravdepodobne zoznam ktorý...
Aj drobnosť ako názov mítingu môže znechutiť vývojový tím. A bohužiaľ na škodu. Tím ‘Furt dačo’ v agilným...
Nenechajte si ujsť výber toho najlepšieho z Agile, s čím sa stretli naši mentori. Nielen zo sveta produktov, vývoja, tipov a trikov, ale občas aj humoru. Posielame pravidelne, raz za občas :) #QualityOverQuantity