Domov / Blog / Príklad: Keď produktový vlastník chce záložku. Vyvarujte sa chýb pri písaní user story
Pred niekoľkými rokmi spropagoval Mike Cohn user story formát požiadaviek. Odvtedy sa každá požiadavka zvykne v Scrum označovať za User story. Často aj keď ňou nie je. Ba ani vtedy, keď je napísaná v tomto formáte.
Formát User story je jednoduchý.
Ako niektochcem niečo,aby som mal hodnotu.
Ako niekto
chcem niečo,
aby som mal hodnotu.
Abstraktné, že? Práve takto to má byť:
Ak nemáte odpoveď na 3 časti vety, nemáte požiadavku. Nemáte ju prečo robiť.
Pozrime sa na príklady z reálneho zivota
Ako používateľchcem záložku s fotkami,aby som si ich mohol prezerať.
Ako používateľ
chcem záložku s fotkami,
aby som si ich mohol prezerať.
Keď pripomienkujem túto story, premýšľam:
Po debate s tímom zisťujeme, že iba platiaci a prihlásený, a teda samozrejme registrovaný používateľ.
Ako prihlásený platiaci používateľchcem záložku s fotkami,aby som si ich mohol prezerať.
Ako prihlásený platiaci používateľ
Prečo je dôležité vedieť kto?
… Chcem záložku s fotkami…
Fakt záložku? Prečo to vraví produktový vlastník? Veď má UX dizajnéra v tíme, on je expert. Takže aký problém človek rieši záložkou? Prečo ju potrebuje?
Počkať! Prvé dve sú o zdieľaní, posledná o prezeraní. Dve rôzne potreby. A máme teda dve rôzne User stories!
Poďme sa ďalej vŕtať v tej o zdieľaní fotografie.
Ako prihlásený platiaci používateľchcem zverejniť svoje fotografie,aby som si ich mohol prezerať.
chcem zverejniť svoje fotografie,
Čo je v nej zbytočné, bez dodatočnej informačnej hodnoty? Slovo svoje. Ako bude systém vedieť, ktoré fotografia sú „svoje“? Možno to Product owner fakt chce, ale to už sa bavíme o machine learning a rozpoznávaní ľudí vo fotografiách. Je to tak? Dajme tomu, že nie, dajme slovo svoje radšej preč.
Ako prihlásený platiaci používateľchcem zverejniť fotografie,aby som si ich mohol prezerať.
chcem zverejniť fotografie,
A teraz k poslednej časti vety. Jediný dôvod je prezeranie? Prečo ich chce používateľ prezerať? Hmm, aby známi mali o mne informácie čo zažívam. A prečo ich potrebujú? Hmm, aby zostali so mnou v „kontakte“ aspoň virtuálne.
Ako prihlásený platiaci používateľchcem zverejniť fotografie,aby priatelia so mnou ostali v osobnejšom kontakte.
aby priatelia so mnou ostali v osobnejšom kontakte.
Ak by sme sa opäť spýtali prečo by priatelia chceli ostať v osobnejšom kontakte, došli by sme k veľmi vagnej príčine. Takže to nateraz stačí.
Máte nejaký svoj príklad, na ktorom sa chcete naučiť písať user stories? Prineste si ich na náš nový workshop User Story – tvoríme a píšeme požiadavky agilne.
Aj v roku 2023 sa od našich Agile koučov môžete naučiť praktické informácie o Agile, Scrum, Scrum Master a Product...
Kedy zaviesť Agile? V článku priblížime, ako sa rozhodnúť, v akých situáciách má zmysel zavádzať Agile. Článok...
Projektový manažment sa vzhľadom na zmenu fungovania firiem smerom k Agile mení a prispôsobuje. Pripravovať podrobné...
Nenechajte si ujsť výber toho najlepšieho z Agile, s čím sa stretli naši mentori. Nielen zo sveta produktov, vývoja, tipov a trikov, ale občas aj humoru. Posielame pravidelne, raz za občas :) #QualityOverQuantity