Persona

Zamysleli ste sa nad tým kto zodpovie otázku či produkt funguje? Počas školení je načastejšia odpoveď tester. Niekedy dokonca vývojár, alebo analytik. Niekedy produktový vlastník.

Funkčný produkt je predovšetkým o zákaznikovi, a preto je práve on, kto môže povedať, že požiadavka je funkčná. Mať klienta v tíme sa darí možno v ideálnych XP tímoch. V praxi je však častejšie, že klient nie je na palube. Je preto potrebné popísať kto klient je, aby sa tím vedel vžiť do jeho kože, aby sme sa ním členovia tímu sami stali.

Persona je popisom používateľa, jeho prostredia, práce, hodnôt a motivácie. Cieľom je popísať používateľa tak, že si ho ktokoľvek v tíme vie personifikovať, predstaviť. Táto technika výrazne pomáha vytvárať produkt s jasným zameraním na používateľa.

Persona

Value Proposition Canvas identifikuje jednotlivé segmenty zákazníkov, v ktorých je následne možné identifikovať Persony používajúce vytváraný produkt. Ďalším zdrojom persón sú stakehodleri, resp. predstavitelia z iných oddelení, ktoré produktu takisto môžu používať, prispievať k nemu, alebo sa integrovať na jednotlivé časti produktu. Tieto persony sú neskôr referované v každej User Story.

Persony vám odporúčame vytlačiť a používať počas Backlog Refinement stretnutí prípravy nasledujúceho MVP a počas plánovaní.

Novinky

Naše Agiloviny

Nenechajte si ujsť výber toho najlepšieho z Agile, s čím sa stretli naši mentori. Nielen zo sveta produktov, vývoja, tipov a trikov, ale občas aj humoru. Posielame pravidelne, raz za občas :) #QualityOverQuantity

Posielať na

spracovaním osobných údajov

Ďakujeme