Späť
Základné a nadstavbové vzdelávacie programy pre tím.
Dlhodobá podpora tímov mentormi.
Spoznajte potenciál pre zlepšenia tímu.
Príprava a nastavenie tímu pre tvorbu komplexných produktov škálovaným Agile.
Ucelený a zmysluplný rozvoj tímu
Základné a nadstavbové vzdelávacie programy pre Scrum Mastrov.
Dlhodobé programy rozvoja schopností.
Identifikujte svoje potenciály pre ďalší profesionálny rozvoj.
Príprava Scrum Mastrov pre prácu v škálovanom Agile.
Základné a nadstavbové vzdelávacie programy pre Produktových vlastníkov.
Dlhodobé programy rozvoja schopností produktových vlastníkov a kandidátov na túto rolu.
Pripravte sa na prácu produktového vlastníka škálovaného portfólia produktov.
Vzdelávanie pripravujúce firmu pre zavedenie Agile.
Dlhodobé rozvojové programy pre zavedenie agilných praktík do firmy.
Hodnotenie agility firmy a identifikácia potenciálov pre ďalšie zlepšovanie.
Príprava firmy pre škálovanie agilných praktík.
Naše služby
TRÉNINGY
ROZVOJ
HODNOTENIE
ŠKÁLOVANIE
Ďalšie odkazy
Domov / Knowhow / User Story
User Story formát sa používa pre popis biznis požiadaviek produktu. User Story formát dáva tímu informáciu o kontexte. Poskytuje informáciu o tom, kto potrebuje vyriešiť nejaký problém. Prečo. Neposkytuje informáciu ako ho má tím vyriešiť, tu im dáva slobodu a možnosť ukázať svoju expertízu.
Formát zápisu je nasledovný:
Ako >kto< potrebujem >čo<, aby >benefit<.
Časť >kto< je popisom používateľa, persony, ktorá bude danú požiadavku používať. Časť >čo< definuje požadovanú funkčnosť.
Časť >benefit< popisuje typicky problém, aktivitu, alebo výhodu, ktorú daný používateľ chce vyriešiť. Túto časť môžete referencovať podľa Value Proposition Canvasu.
User story formát nemusí úplne popisovať požiadavku. Je dôležitejší pre vyvolanie konverzácie a pre ľahšie referencovanie požiadaviek počas plánovania. Ďalšie detaily požiadavky sú zachytené v akceptačných kritériách, priloženej podrobnej analýze, dizajnu, alebo UX návrhu.
Dobrá user story by mala spĺňať pravidlo INVEST:
Ďalším pravidlo aplikovaným dobrými produktovými vlastníkmi je YAGNI (You Ain’t Gonna Need It) – nebudeš to potrebovať. Toto pravidlo súvisí s počtom nepoužívaných vlastností. Znamená to, že ak produktového vlasntíka napadne nejaká nová vlastnosť, mal by ju nechať „odležať“. Mal by jej dať čas, aby sa ukázalo, či je skutočne potrebná. Mal by validovať jej potrebu u klientov a až potom ju zaradiť do backlogu.
Vzhľadom na aplikáciu lean pravidla Tak neskoro ako sa dá neodporúčame pripravovať user stories detailne vo väčšom počte. Stačí na najbližší sprint. Zmeny biznisu sú tak časté, že úsilie venované do detailizácii požiadaviek by znamenalo zbytočnú stratu.
Pri písaní user stories na fyzické karty si dohodnite formát takejto karty. Umožní vám to udržať konzistentný a veľmi čitateľný backlog s rýchlou orientáciou.
Na karte je priestor aj pre priorizačné hodnoty používané pri plánovaní sprintu, resp. produktového inkrementu.
Nenechajte si ujsť výber toho najlepšieho z Agile, s čím sa stretli naši mentori. Nielen zo sveta produktov, vývoja, tipov a trikov, ale občas aj humoru. Posielame pravidelne, raz za občas :) #QualityOverQuantity