Rozdiely medzi agilným a tradičným vývojom

TradičneAgilne
TlakÚlohy sú prideľované manažérom, alebo tímovým vedúcim.ŤahÚlohy si ťahá, berie, každý člen tímu samostatne podľa toho čo smie, vie, alebo chce.
PriorityÚlohy majú priority.
Viaceré úlohy môžu mať rovnakú prioritu.
PoradieÚlohy majú jednoznačné poradové číslo.
Členovia tímu sa snažia dokončiť úlohy podľa tohto poradia. Poradie stanovuje typicky klient, alebo biznis podľa hodnoty a dôležitosti.
ASAPTak skoro ako sa dá.
Typicky veľký tlak na úlohy, práca na viacerých úlohách súčasne.
ALAPTak neskoro ako sa dá.
Nechceme strácať čas detailizáciou vlastností, ktoré možno nebude treba. Detaily pridávame až tesne predtým, než začneme pracovať na implementácii. Tak, aby biznis mal čas dodať detaily a navyše aby sme nezahadzovali zbytočne svoju prácu pri náhlej zmene.
Veľké tímy špecialistovĽudia sú súčasťou tímu orientovaného na určitú špecializáciu.Malé a
multifuknčné tímy
Tímy sú kvôli efektivnej komunikácii malé, často do 10 ľudí.
V tíme sú všetky roly potrebné pre dodanie funkčných výsledkov.
Nepravidelné dodávky s častými opravamiDodávka výsledku trvá dlho. Uskladňuje sa na „linke“ a klientovi sa dodá po dlhšej dobe.
Klient tak náchádza problémy, ktoré potrebuje rýchlo zmeniť. Opravy sa dodávajú v opravných balíčkoch, tzv. patches.
Pravidelné dodávkyAgilne vytváraný produkt je možné dodávať priebežne v pravidelných intervaloch.
Pojem patch v podstate neexistuje, keďže nasledujúca verzia bude o 2-3 týždne.
Okrem opráv navyše obsahovuje aj nové biznisové funkcionality a technologické vylepšenia.
90 % vecí hotových na 90 %Produkt je neustále v stave rozpracovania. Na finálnu a funkčnú verziu musíme dlho čakať.Getting Things DoneV každej iterácii sa snažíme dokončiť funkčnú a hodnotnú časť produktu.
Obmedzená viditeľnosťCelkový prehľad o stave projektu majú iba vybrané osoby.
Členovia tímu často nevedia kam idú a kde sú.
Netransparentnosť vytvára veľký tlak na procesy a kontrolné mechanizmy.
TransparentnosťCelý tím vrátane klienta a manažmentu transparentne zviditeľňuje stav úloh, ďalšie plány a problémy spomaľujúce tímy.
Transparentnosť je základom dôvery.
Post MortemNa konci projektu sa zvyčajne projektový manažér zameria na vypracovanie tzv. post mortme, resp. lessons learned, aby nasledujúce projekty neopakovali chyby, ktoré boli identifkované počas projektu.Kontinuálne zlepšovanieV tíme sa vytvárajú dohody a ich porušenia sú transparentné a riešené priebežne.
Tím je zameraný ne neustále vylepšovanie organizácie práce, fungovania tímu, kvality vstupov a výstupov. Snažíme sa identifikovať a odstraňovať zbytočonosti.
Zlepšovanie ešte počas života produktu, projektu.
Akceptačné testovanie na konciProjekt je testovaný klientom až na konci po dodávke.Priebežná akceptáciaVýsledky jednotlivých iterácií sú akceptované a prezentované priebežne na konci každej iterácie.
VodopádProjekt je rozdelený na fázy analýzy, dizajnu, implementácie a testovania.
Každá zmena komplikovane vracia tím späť do predošlých fází.
Iterácie a inkrementyProjekt je rozdelený na iterácie rovnakej dĺžky, počas ktorých tím analyzuje, implementuje a aj dodáva ďalší funkčný kúsok, ktorý klient momentálne potrebuje najviac.
Novinky

Naše Agiloviny

Nenechajte si ujsť výber toho najlepšieho z Agile, s čím sa stretli naši mentori. Nielen zo sveta produktov, vývoja, tipov a trikov, ale občas aj humoru. Posielame pravidelne, raz za občas :) #QualityOverQuantity

Posielať na

spracovaním osobných údajov

Ďakujeme