Späť
Základné a nadstavbové vzdelávacie programy pre tím.
Dlhodobá podpora tímov mentormi.
Spoznajte potenciál pre zlepšenia tímu.
Príprava a nastavenie tímu pre tvorbu komplexných produktov škálovaným Agile.
Ucelený a zmysluplný rozvoj tímu
Základné a nadstavbové vzdelávacie programy pre Scrum Mastrov.
Dlhodobé programy rozvoja schopností.
Identifikujte svoje potenciály pre ďalší profesionálny rozvoj.
Príprava Scrum Mastrov pre prácu v škálovanom Agile.
Pripravte sa na prácu produktového vlastníka škálovaného portfólia produktov.
Základné a nadstavbové vzdelávacie programy pre Produktových vlastníkov.
Dlhodobé rozvojové programy pre zavedenie agilných praktík do firmy.
Hodnotenie agility firmy a identifikácia potenciálov pre ďalšie zlepšovanie.
Príprava firmy pre škálovanie agilných praktík.
Vzdelávanie pripravujúce firmu pre zavedenie Agile.
Naše služby
TRÉNINGY
ROZVOJ
HODNOTENIE
ŠKÁLOVANIE
Ďalšie odkazy
Domov / Knowhow / Ako správne použiť story pointy
V akých jednotkách odhadujete náročnosť? Asi väčšina z vás používa hodiny, alebo človekodni. Mnohí z vás ich dokonca považujú za jednotku času, pričom tá druhá je jednotkou práce.
Aký výsledok sa vám podarí dokončiť za jednu hodinu dnes v porovnaní s minulosťou? Koľko to bude v budúcnosti? A ako ste na tom v porovnaní s kolegom? Určite je to iné nielen v porovnaní s kolegom, aj u vás v historickom kontexte. Ešte si myslíte, že hodiny a človekodni sú správnymi jednotkami odhadu?
Agile preferuje neodhadovať čas realizácie, ale komplexnosť problému. Komplexnosť sa totiž nemení tým, kto na nej robí a v akom čase. Problém je stále rovnaký.
Odhad sa robí porovnaním náročnosti voči referenčným požiadavkám. Hľadáme odpoveď na otázku: „Koľkokrát je daná požiadavka náročnejšia než referencia?“. Odpoveď je nejaké číslo, ktoré sa označuje za storypoint.
Tímy používajú rôzne jednotky pre odhad. Najčastejšie používanou je Planning Poker™ škála navrhnutá Mike Cohnom, ktorý upravil Fibonacciho škálu tak, aby bola jednoduchšie zapamätateľná a zaokrúhlená pre väčšie čísla.
Planning Poker škála
Sú situácie, kedy nemáme dostatok informácii pre kvantitatívny odhad náročnosti. V takomto prípade sa používajú jednoduchšie škály, ako napr. T-Shirt sizing.
Príklad stupnice pre odhady náročnosti (Agile ToolboX)
Veľmi nápomocnou je napr. technika s použitím matice, kde v riadkoch sú čísla označujúce náročnosť a v danom riadku aj jednotlivé požiadavky, ktoré sú rovnaké.
Matica odhadovania ako pomôcka pre rýchle porovnanie vlastností
Musíte používať storypointy v agilnom projekte? Nie. Niektoré agilné tímy už dokonca ani neodhadujú (hľadajte pojem #noestimates).
Mnohé projekty sú vytvárané pre klientov, ktorým storypointy aj tak nič nepovedia. Takže mnohokrát sa robia aspoň hrubé odhady v mandays. Odhaduje sa tímovo, nielen experti, alebo projektový manažér.
Story pointy majú obrovskú výhodu a tou je problém so „záväzkom hodín“. Platí jednoducho Parkinsonov zákon. Práca naplnovaná na x hodín má tendenciu x hodín vyplniť.
„Work expands so as to fill the time available for its completion.“ Cyril Northcote Parkinson
„Work expands so as to fill the time available for its completion.“
Ako sa dobrať zo storypointov k času? Používa sa tzv. rýchlosť (ang. Velocity), ktorá je počtom storypointov skutočne dokončených za sprint. Ak teda viete, že vaša rýchlosť je 28 storypoint/sprint a v backlogu máte ešte 560 storypointov, na základe toho viete rýchlo zistiť kedy bude backlog hotový:
(560 sp) / (28 sp) = 20 sprintov × 2 týždne = 40 týždňov
Rýchlosť tímu je meraná na konci každého sprintu. Do rýchlosti sa rátajú iba úplne dokončené user stories. Ak user story je rozpracovaná, alebo dokončená z podstatnej časti, ale nie je hotová, príspevok k výsledku za takúto story je 0.
Vývoj velocity počas dvoch rokov
Nenechajte si ujsť výber toho najlepšieho z Agile, s čím sa stretli naši mentori. Nielen zo sveta produktov, vývoja, tipov a trikov, ale občas aj humoru. Posielame pravidelne, raz za občas :) #QualityOverQuantity