Späť
Základné a nadstavbové vzdelávacie programy pre tím.
Dlhodobá podpora tímov mentormi.
Spoznajte potenciál pre zlepšenia tímu.
Príprava a nastavenie tímu pre tvorbu komplexných produktov škálovaným Agile.
Ucelený a zmysluplný rozvoj tímu
Základné a nadstavbové vzdelávacie programy pre Scrum Mastrov.
Dlhodobé programy rozvoja schopností.
Identifikujte svoje potenciály pre ďalší profesionálny rozvoj.
Príprava Scrum Mastrov pre prácu v škálovanom Agile.
Základné a nadstavbové vzdelávacie programy pre Produktových vlastníkov.
Pripravte sa na prácu produktového vlastníka škálovaného portfólia produktov.
Vzdelávanie pripravujúce firmu pre zavedenie Agile.
Dlhodobé rozvojové programy pre zavedenie agilných praktík do firmy.
Hodnotenie agility firmy a identifikácia potenciálov pre ďalšie zlepšovanie.
Príprava firmy pre škálovanie agilných praktík.
Naše služby
TRÉNINGY
ROZVOJ
HODNOTENIE
ŠKÁLOVANIE
Ďalšie odkazy
Domov / Knowhow / Business Model Canvas
Business Model Canvas je pre agilne vytváraný produkt dôležitý pre transparentnú komunikáciu o vízii, cieľoch, zákazníkoch, finančných aspektoch a metrikách úspechu.
Popis biznis modelu, našej vízie, ako sa odlišujeme, pre koho produkt tvoríme, ako budeme zarábať a aké náklady predpokladáme. Popisuje dôvody, ktoré stoja za tvorbou produktu a je vhodný pre komplexnejšie produkty.
Činnosti vykonávané zdrojmi, ktoré niečo stoja, vedú aj s pomocou partnerov k vytvoreniu ponuky hodnôt pre klientov z rôznych segmentov trhu oslovených rôznymi distribučnými kanálmi, čo vedie k vytvoreniu zisku.
Alexander Osterwalder v roku 2008 priniesol v The Business Model Ontology jednoduchý pohľad na biznis plán, ktorý sa sústredil na podstatu biznis plánov, nie formu.
Vizualizáciou definície je možné celý popis rozdeliť do viacerých, navzájom ovlyvňujúcich sa sekcií. Práve táto vizualizácia je základom pre Business Model Canvas. Jednoduchého, no výstižného popisu biznis plánu.
Umožňuje popísať zámer na jeden A4 list papiera. Táto stručná forma je:
Business Model Canvas šablóna
Business Model Canvas je popísaný produktovým manažérom, zástupcami obchodu a marketingu, Produktovým Vlastníkom. Jeho príprava vyžaduje čas a trpezlivosť. Nie je neobvyklé ak dobrý business model canvas vznikne počas obdobia niekoľkých mesiacov.
Spracujte ho počas viacerých brainstorming stretnutí. Dajte si medzi nimi prestávky, aj niekoľko dní. Nechajte ho zavesený v miestnosti tak, aby ste sa mohli k nemu vrátť keď vás napadne ďalšia myšlienka. Nalepte ju na canvas na lístočku. V pravidelných intervaloch si prejdite spolu lístočky a upravte canvas.
Predovšetkým sa snažte ho zjednodušiť, zostručniť tak, aby sa z neho nestratila podstatná hodnota.
Čím bude business model canvas stručnejší, tým viac bude zrozumiteľnejší a zapamätateľnejší.
Prejaví sa to predovšetkým počas vývoja produktu vo forme validácie zmyslu každej ďalšej vlastnosti, ktorú budete chcieť do produktu pridať.
Nenechajte si ujsť výber toho najlepšieho z Agile, s čím sa stretli naši mentori. Nielen zo sveta produktov, vývoja, tipov a trikov, ale občas aj humoru. Posielame pravidelne, raz za občas :) #QualityOverQuantity