Téma (iniciatíva)

Biznis prichádza s iniciatívami podľa trhu, klientov a konkurencie. Obchodné zámery sú vyjadrované biznis prípadmi, iniciatívami. V Agile sa používa aj pojem téma, resp. v biznisových oddeleniach aj biznisová iniciatíva.

Pre naplnenie danej iniciatívy je potrebné v produkte zasiahnuť do viacerých častí produktu, do rôznych či už systémov, alebo komponent. Témy umožňujú spravovať Backlog produktu z pohľadu biznisu.

Téma v produktovom backlogu

Téma, iniciatíva, umožňuje udržať si prehľad o zdroji primárnej potreby vlastností, vyhodnocovať stav a aj náklady vývoja danej obchodnej iniciatívy.

V elektronických nástrojoch je veľmi často dostupná samostatná položka, ktorá umožňuje evidenciu obchodnej témy. V prípade, že takúto možnosť nemáte, môžete využiť napr. štítky (labels, tags), alebo vlastný, samostatne nakonfigurovaný, atribút požiadaviek.

Ak používate metódu Objective and Key Results, téma môže vyjadrovať aj Key Results samotný.

Za evidenciu tém je zodpovedný Produktový Vlastník.

Novinky

Naše Agiloviny

Nenechajte si ujsť výber toho najlepšieho z Agile, s čím sa stretli naši mentori. Nielen zo sveta produktov, vývoja, tipov a trikov, ale občas aj humoru. Posielame pravidelne, raz za občas :) #QualityOverQuantity

Posielať na

spracovaním osobných údajov

Ďakujeme